BENİ SENDEN EDECEKLER  

Aramıza fitne sokup,
Beni senden edecekler.
Maziyi ateşte atıp,
Beni senden edecekler.

Cahillerde göz boyandı,
Karın doydu, öz bulandı,
Ağızları pek sulandı,
Beni senden edecekler.

İşler oyun tıkır tıkır,
Zengin zengin, fakir fakir,
Derinleşti gitti çukur,
Beni senden edecekler.

Doldu kuyu deli taşı,
Ayıklanmaz ucu başı,
İçirdiler acı aşı,
Beni senden edecekler.

Kazıldı çoktan mezarım,
Doğru yolumda azarım,
Dışarı döndü nazarım,
Beni senden edecekler.

Atalara ettik küfür,
Terk eyledi dili şükür,
Dikildi Münker'le Nekir,
Beni senden edecekler.

Örfü adeti töreyi,
Büyüğe hürmet etmeyi,
Bıraktık selam vermeyi,
Beni senden edecekler.

Biz terledik döndü çarkı,
Caza döndü kadim Türkü,
Yoktu canın candan farkı,
Beni senden edecekler.

Sıradan sıktılar kurşun,
Göbeği çatladı arşın,
Korkma! Dese de o marşın,
Beni senden edecekler.

Ay yıldızlım, nazlı yârim,
Yüreğimde senin yerin!
Güya etten yüzüp derim,
Beni senden edecekler...

25 Mart 2024 Pazartesi
Turan Aslan