DEDİLER  

Küçüktüm çeldiler körpe aklımı,
Derin bu deryada yüzme dediler. 
Aşikar etmedim gizli saklımı,
Ayıptır ipliğe dizme dediler. 

Dolaştım dünyayı, sığdım aleme,
Aklımda olanı döktüm kaleme,
Zaman çöllerinde bendim körebe,
Açma ha gözünü görme dediler. 

Sıktığım taşların suyu çıkınca,
Mertlerde namertlik huyu çıkınca…
Devirde şeytanın tüyü çıkınca,
Bırak bu sevdayı sevme dediler. 

Sakalım çevirdi yüz ile gözü,
Geçirir dediler ettiğin sözü,
Gönül dergahında çaldıkça sazı,
Yeter bu gaydayı dövme dediler.

Durmadı çağladı durdu gözlerim,
Sormadım ben neyi neden özlerim...
Bıraktı mecali çoktan dizlerim,
Çıkıp bu yolları gezme dediler.

Sitem mi etmiştim yoksa şikayet?
Sürdüler ölüme konuşsam şayet...
Göstersem zulüme karşı dirayet,
Sakın ha canını üzme dediler.

Tükendi seneler ömür saatinde,
Durdu mu "diyenler" hiç bir vaadinde,
Bir bahar mevsimi akşam vaktinde,
Ecel bu ne olur kızma dediler.

30 Mart 2024 Cumartesi
Turan Aslan